Gootvullingen
Bij een railconstructie in een goot is het vaak wenselijk de ruimtes tussen rail en beton op een verantwoorde manier op te vullen, met een (vorstbestendig) materiaal dat de goot vrijhoudt van vuil en water. De eigenschappen van de railconstructie moeten in stand blijven en de kraanwielen mogen er geen hinder van ondervinden. Het geheel dient veilig te zijn en mag geen struikelgevaar opleveren. Traditioneel kunnen de ruimtes in de goot worden opgevuld met schrale beton of gietasfalt. Echter beide systemen zijn niet optimaal onder alle omstandigheden.
Rubber vloeimortel
Bemo Rail heeft materiaal ontwikkeld op basis van een rubber vloeimortel. Deze rubber vloeimortel is elastisch, krimpvrij en blijft samendrukbaar. Het bestaat uit rubbergranulaten en een tweecomponenten gietmassa, op basis van reactieve polymeren. De bovenste 25 mm. van de rubbervloeistof kan aangebracht worden in een andere verhouding, waardoor er een dichtere, waterdichte structuur ontstaat die tevens zeer goed hecht aan staal en beton.