fbpx
Bemo Rail de specialist op het gebied van kraanbanen, rangeervoertuigen, bekistlassen, thermietlassen, kraanrail en railbevestigingsmiddelen
  • Home
  • Rangeertechniek
    • Producten
      • Rangeerlocomotieven
        • Diesel locomotieven
        • Elektrische locomotieven
        • Road-rail voertuigen
      • Trein / wagonverhaalinstallaties
        • Koppelsystemen
      • Railwagens / Lorries
      • Traversebrug
      • Speciale producten
    • Te huur
    • Diensten
  • Railtechniek
    • Systemen
      • Beton
      • Staal
      • Ballast
      • Speciale systemen
    • Producten
      • Rails
        • Kraanrail laag
        • Kraanrail hoog
        • Vignola rails
        • Blokrail
      • Klemplaten
      • Onderlegplaten
      • Dwarsliggers
      • Elastisch onderlegmateriaal
      • Bevestigingsmaterialen
      • Gietmateriaal
      • Stootbuffers
      • Gootvullingen
      • Onderhoudsplatform STS
      • Speciaal
    • Diensten
    • Lassen
  • Producten
    • Railtechniek
      • Rails
        • Kraanrail laag
        • Kraanrail hoog
        • Vignola rails
        • Blokrail
      • Klemplaten
      • Onderlegplaten
      • Dwarsliggers
      • Elastisch onderlegmateriaal
      • Bevestigingsmaterialen
      • Gietmateriaal
      • Stootbuffers
      • Gootvullingen
      • Onderhoudsplatform STS
      • Speciaal
    • Rangeertechniek
      • Rangeerlocomotieven
        • Diesel locomotieven
        • Elektrische locomotieven
        • Road-rail voertuigen
      • Trein / wagonverhaalinstallaties
        • Koppelsystemen
      • Railwagens / Lorries
      • Traversebrug
      • Speciale producten
  • Over ons
    • Certificeringen
    • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact
  • Menu

Elektrische locomotieven

De elektrisch aangedreven BRE locomotief is net als de diesel aangedreven BRD locomotief een eigen ontwerp. Deze rangeerlocomotief wordt voorzien van energie door middel van accu’s. De capaciteit van de accu is zo uitgelegd, dat de locomotief minimaal een dag lang operationeel is. Ook deze locomotief kan naar alle wensen worden aangepast en wordt vervaardigd in de eigen werkplaats. Naast de batterij variant kan ook gekozen worden voor een uitvoering waarbij de voeding via een haspel gekoppeld is aan de wal. KRE is de compacte uitvoering van de BRE locomotief.

Kenmerken Rangeerlocomotieven

Rangeren

  • Traploze snelheidsregeling vanaf ‘0’
  • Zeer gelijkmatige aanzet met bijzonder gunstige slipgrens wegens het ontbreken van de ‘aanzet­piek’

Besturing

  • Standaard Bemo locomotief besturing, specifiek ontworpen voor gebruik onder zware omstandigheden
  • Trilling en temperatuur bestendig
  • Handbediening en/of radiografisch, zo nodig in explosie veilige uitvoering
  • Versnellen en afremmen volgens vast afgestelde curven waardoor:
    -Steeds exact gelijk gedrag (reageren) van de railshunter
    -Foutieve bediening vrijwel uitgesloten is
    -Iedere operator derhalve met de railshunter kan werken

Milieu en Arbowetgeving

  • Beperkt geluidsniveau
  • Zeer gering brandstofverbruik
  • Schone dieselmotoren
  • Elektrische – of hybride aandrijving
  • Ergonomische toegankelijkheid voor bediening en service

Veiligheid

  • Nood-uit drukknoppen rondom op de machine, vooral in combinatie met radiobediening
  • Integreren van gasdetectie in besturing, bij toepassing in Ex zones (optioneel)
  • Beveiligingen met behulp van extra naderings- /reflectieschakelaars (optioneel)
  • Uitstekend overzicht vanuit de cabine

Bediening

  • Alle rangeerhandelingen kunnen door één operator worden uitgevoerd
  • Eenvoudig bedienbaar besturingssysteem
  • Overzichtelijk grafisch display voor bedrijfsstatus en onderhoud (GUI)

Mechanisch

  • Standaard worden hoogwaardige componenten ingebouwd, zoals A-klasse motoren
  • Volledig geveerde as-ophanging met gesloten tandwielreducties, waardoor: a) Reduceren van beschadiging aan wissels. b) Reduceren van ontsporingsgevaar
  • Lange technische levensduur
  • Korte levertijden op onderdelen.

Onderhoud

  • Geen speciale smeerkuil noodzakelijk
  • Dagelijks onderhoud uitvoerbaar door eigen technische dienst
  • Intervallen worden zo optimaal mogelijk ingericht, afhankelijk van de inzet

Rangeerkoppelingen

Naast de standaard UIC wagonschroefwartels kunnen tal van automatische rangeerkoppelingen worden toegepast, waaronder AAR en rijtuigkoppelingen.

Pneumatische installatie

Nagenoeg alle rangeerlocomotieven worden voorzien van een pneumatische installatie voor (wagon) beremming, alsmede voor de aansturing van verschillende componenten. Compressoropbrengst, tankinhoud en uitvoering worden gekozen aan de hand van het gebruik van de locomotief.

Spoorwijdte

Wereldwijd worden er diverse spoorwijdtes toegepast. Naast de in Europa algemeen toegepaste spoorwijdte van 1435 mm. bestaat er ook breed – en smal spoor in diverse maten. De rangeerlocomotieven kunnen in iedere spoorwijdte worden uitgevoerd.

Referentie projecten

Elektrische locomotieven
Elektrische Rangeerlocomotief KRE30 - D'Ieteren
Elektrische Rangeerlocomotief KRE40 batterij gedreven - TATA Steel
Elektrische Rangeerlocomotief KRE50 batterij gedreven
Bemo Rangeerlocomotief KRE20 batterij gedreven
Elektrische Rangeerlocomotief KRE50 batterij gedreven

Overige Rangeerlocomotieven

Diesel locomotieven

Diesel

Road-rail voertuigen

Road-rail

Verkoop en Informatie

Dhr. Arno Logman
Afdelingsmanager Rangeertechniek
T 0226-425306
E logman@bemorail.nl

Vertrieb & Beratung

Herr. Arno Logman
Leiter Rangiertechnik
T +31 226-425306
E logman@bemorail.nl

Vraag offerte aan

Bemo Rail
Debbemeerweg 59
1749 DK WARMENHUIZEN
Nederland

K.v.K. Alkmaar: 37044577
BTW nr: NL001729366B01

Privacyverklaring

Tel.: +31 (0)226 – 425300
Fax: +31 (0)226 – 421916
E-mail: info@bemorail.nl

Categorieën

  • Nieuws
  • Nieuws Railtechniek
  • Nieuws Rangeertechniek

linkedin  Facebook 

© Copyright - Bemo Rail BV; wereldwijd deskundig op het gebied van rail-/kraanbaantechniek en railgebonden interne transportmiddelen.
  • Linkedin
  • Facebook
Diesel locomotieven Diesel locomotieven Road-rail Rangeervoertuig KRE15 Road-rail voertuigen
Scroll naar bovenzijde