De capaciteit van de batterij wordt zo bepaald, dat de locomotief minimaal een dag lang operationeel is en afgestemd op de mogelijkheden van de laadinfra. Ook deze locomotief kan naar alle wensen worden aangepast en wordt vervaardigd in de eigen werkplaats. Naast de batterijvariant, kan ook gekozen worden voor een uitvoering waarbij de voeding via een haspel gekoppeld is aan de wal.

Wij kunnen u uiteraard voorzien van een vrijblijvend advies op maat. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Bekijk hier de kenmerken van onze rangeerlocomotieven (uitklappen)

Rangeren

  • Traploze snelheidsregeling vanaf ‘0’
  • Zeer gelijkmatige aanzet met bijzonder gunstige slipgrens wegens het ontbreken van de ‘aanzet­piek’

Besturing

  • Standaard Bemo locomotiefbesturing, specifiek ontworpen voor gebruik onder zware omstandigheden
  • Trilling- en temperatuurbestendig
  • Handbediening en/of radiografisch, zo nodig in explosieveilige uitvoering
  • Versnellen en afremmen volgens vast afgestelde curven waardoor:
    • steeds exact gelijk gedrag (reageren) van de railshunter wordt veroorzaakt
    • foutieve bediening vrijwel uitgesloten is
    • iedere operator derhalve met de railshunter kan werken.

Milieu- en Arbowetgeving

  • Beperkt geluidsniveau
  • Zeer gering brandstofverbruik
  • Schone dieselmotoren
  • Elektrische of hybride aandrijving
  • Ergonomische toegankelijkheid voor bediening en service

Veiligheid

  • Nood-uit drukknoppen rondom op de machine, vooral in combinatie met radiobediening
  • Integreren van gasdetectie in besturing, bij toepassing in Ex-zones (optioneel)
  • Beveiliging met behulp van extra naderings- /reflectieschakelaars (optioneel)
  • Uitstekend overzicht vanuit de cabine

Bediening

  • Alle rangeerhandelingen kunnen door één operator worden uitgevoerd
  • Eenvoudig bedienbaar besturingssysteem
  • Overzichtelijk grafisch display voor bedrijfsstatus en onderhoud (GUI)

Mechanisch

  • Standaard worden hoogwaardige componenten ingebouwd, zoals A-klasse motoren
  • Volledig geveerde as-ophanging met gesloten tandwielreducties, wat resulteert in
    • A. Reduceren van beschadiging aan wissels
    • B. Reduceren van ontsporingsgevaar
  • Lange technische levensduur
  • Korte levertijden op onderdelen

Onderhoud

  • Goed toegankelijk, geen speciale smeerkuil noodzakelijk
  • Dagelijks onderhoud uitvoerbaar door eigen technische dienst
  • Intervallen worden zo optimaal mogelijk ingericht, afhankelijk van de inzet

Rangeerkoppelingen

  • Alle types rangeerkoppelingen
  • Alle bijbehorende adapters
  • Automatisch of niet automatisch

Pneumatische installaties

  • Voorzien van pneumatische installatie voor (wagon) beremming.
  • Voor de aansturing van verschillende componenten.
  • Compressoropbrengst, tankinhoud en uitvoering worden gekozen aan de hand van het gebruik van de locomotief.

Spoorwijdte

  • Standaard spoorwijdte van 1435 mm
  • Breed- en smal spoormaten mogelijk
  • Wereldwijd toepasbaar

Locomotive range

Bemo Rail biedt verschillende types rangeervoertuigen aan, bekijk hiernaast het vermogen en de trekkracht van onze voertuigen. Dankzij onze in-house engineeringafdeling, een volledig ingerichte werkplaats en de benodigde kennis van rails en wagons zijn de mogelijkheden talrijk. Onze rangeerlocomotieven kunnen gebouwd worden met een vermogen van 10kN tot 300kN en hebben een trekkracht variërend van 50 tot 4800 ton.

Staat er niet tussen wat u zoekt? Naast onze standaard modellen bieden wij ook rangeeroplossingen op maat.

Referentieprojecten

Vraag een offerte aan

Wilt u een offerte aanvragen, of wilt u meer weten over onze producten of diensten?

Bel ons op:
+31 (0) 226 – 42 53 00

U kunt natuurlijk ook dit contactformulier invullen en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.