Bemo Rail de specialist op het gebied van kraanbanen, rangeervoertuigen, bekistlassen, thermietlassen, kraanrail en railbevestigingsmiddelen
  • Home
  • Rangeertechniek
    • Producten
      • Rangeerlocomotieven
        • Diesel locomotieven
        • Elektrische locomotieven
        • Road-rail voertuigen
      • Trein / wagonverhaalinstallaties
        • Koppelsystemen
      • Railwagens / Lorries
      • Traversebrug
      • Speciale producten
    • Te huur
    • Diensten
  • Railtechniek
    • Systemen
      • Beton
      • Staal
      • Ballast
      • Speciale systemen
    • Producten
      • Rails
        • Kraanrail laag
        • Kraanrail hoog
        • Vignola rails
        • Blokrail
      • Klemplaten
      • Onderlegplaten
      • Dwarsliggers
      • Elastisch onderlegmateriaal
      • Bevestigingsmaterialen
      • Gietmateriaal
      • Stootbuffers
      • Gootvullingen
      • Onderhoudsplatform STS
      • Speciaal
    • Diensten
  • Producten
    • Railtechniek
      • Rails
        • Kraanrail laag
        • Kraanrail hoog
        • Vignola rails
        • Blokrail
      • Klemplaten
      • Onderlegplaten
      • Dwarsliggers
      • Elastisch onderlegmateriaal
      • Bevestigingsmaterialen
      • Gietmateriaal
      • Stootbuffers
      • Gootvullingen
      • Onderhoudsplatform STS
      • Speciaal
    • Rangeertechniek
      • Rangeerlocomotieven
        • Diesel locomotieven
        • Elektrische locomotieven
        • Road-rail voertuigen
      • Trein / wagonverhaalinstallaties
        • Koppelsystemen
      • Railwagens / Lorries
      • Traversebrug
      • Speciale producten
  • Over ons
    • Certificeringen
    • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact
  • Menu

Diesel locomotieven

De BRD en KRD diesel locomotieven zijn eigen ontwerpen van Bemo Rail. Deze veilige, moderne en gebruiksvriendelijke locomotief is in vele uitvoeringen te vervaardigen. Als basis bestaan er drie varianten: de hydrostatisch aangedreven locomotief, de hydrodynamisch aangedreven variant en de hybride aangedreven locomotief. Met de beschikbare faciliteiten, productkennis en de kundige medewerkers kunnen alle varianten naar de wensen van de klant worden aangepast en worden vervaardigd in de eigen werkplaats. KRD is de compacte uitvoering van de BRD locomotief.

Modeloverzicht Rangeerlocomotieven

Kenmerken Rangeerlocomotieven

Rangeren

  • Traploze snelheidsregeling vanaf ‘0’
  • Zeer gelijkmatige aanzet met bijzonder gunstige slipgrens wegens het ontbreken van de ‘aanzet­piek’

Besturing

  • Standaard Bemo locomotief besturing, specifiek ontworpen voor gebruik onder zware omstandigheden
  • Trilling en temperatuur bestendig
  • Handbediening en/of radiografisch, zo nodig in explosie veilige uitvoering
  • Versnellen en afremmen volgens vast afgestelde curven waardoor:
    -Steeds exact gelijk gedrag (reageren) van de railshunter
    -Foutieve bediening vrijwel uitgesloten is
    -Iedere operator derhalve met de railshunter kan werken

Milieu en Arbowetgeving

  • Beperkt geluidsniveau
  • Zeer gering brandstofverbruik
  • Schone dieselmotoren
  • Elektrische – of hybride aandrijving
  • Ergonomische toegankelijkheid voor bediening en service

Veiligheid

  • Nood-uit drukknoppen rondom op de machine, vooral in combinatie met radiobediening
  • Integreren van gasdetectie in besturing, bij toepassing in Ex zones (optioneel)
  • Beveiligingen met behulp van extra naderings- /reflectieschakelaars (optioneel)
  • Uitstekend overzicht vanuit de cabine

Bediening

  • Alle rangeerhandelingen kunnen door één operator worden uitgevoerd
  • Eenvoudig bedienbaar besturingssysteem
  • Overzichtelijk grafisch display voor bedrijfsstatus en onderhoud (GUI)

Mechanisch

  • Standaard worden hoogwaardige componenten ingebouwd, zoals A-klasse motoren
  • Volledig geveerde as-ophanging met gesloten tandwielreducties, waardoor: a) Reduceren van beschadiging aan wissels. b) Reduceren van ontsporingsgevaar
  • Lange technische levensduur
  • Korte levertijden op onderdelen.

Onderhoud

  • Geen speciale smeerkuil noodzakelijk
  • Dagelijks onderhoud uitvoerbaar door eigen technische dienst
  • Intervallen worden zo optimaal mogelijk ingericht, afhankelijk van de inzet

Rangeerkoppelingen

Naast de standaard UIC wagonschroefwartels kunnen tal van automatische rangeerkoppelingen worden toegepast, waaronder AAR en rijtuigkoppelingen.

Pneumatische installatie

Nagenoeg alle rangeerlocomotieven worden voorzien van een pneumatische installatie voor (wagon) beremming, alsmede voor de aansturing van verschillende componenten. Compressoropbrengst, tankinhoud en uitvoering worden gekozen aan de hand van het gebruik van de locomotief.

Spoorwijdte

Wereldwijd worden er diverse spoorwijdtes toegepast. Naast de in Europa algemeen toegepaste spoorwijdte van 1435 mm. bestaat er ook breed – en smal spoor in diverse maten. De rangeerlocomotieven kunnen in iedere spoorwijdte worden uitgevoerd.

Referentie projecten

Yara Sluiskil
BRD130-Taiwan
BRD50 Taipei - Taiwan
Diesel Rangeerlocomotief BRD150 - Metro Isfahan Iran
Diesel Rangeerlocomotief BRD80 - Vopak
Diesel Rangeerlocomotief BRD80 - Vopak
Diesel Rangeerlocomotief BRD100 - DuPont
Diesel Rangeerlocomotief
Diesel Rangeerlocomotieven quadruple traction - DB Schenker
Diesel Rangeerrobot BRD300 (5000 ton) - EMO
Diesel Rangeerlocomotief BRD80 - Shell
Diesel Rangeerlocomotief BRD80 - Shell
Diesel Rangeerlocomotief BRD180 - Cargolok

Overige Rangeerlocomotieven

Elektrische locomotieven

Elektrisch

Road-rail voertuigen

Road-rail

Verkoop en Informatie

Dhr. Arno Logman
Afdelingsmanager Rangeertechniek
T 0226-425306
E logman@bemorail.nl

Vraag offerte aan

Bemo Rail
Debbemeerweg 59
1749 DK WARMENHUIZEN
Nederland

K.v.K. Alkmaar: 37044577
BTW nr: NL001729366B01

Tel.: +31 (0)226 – 425300
Fax: +31 (0)226 – 421916
E-mail: info@bemorail.nl

Neem contact met ons op

linkedin  Facebook

© Copyright - Bemo Rail BV; wereldwijd deskundig op het gebied van rail-/kraanbaantechniek en railgebonden interne transportmiddelen.
  • Linkedin
  • Facebook
Rangeerlocomotieven Rangeerlocomotieven Elektrische locomotieven Elektrische locomotieven
Scroll naar bovenzijde